FANDOM

Mat Phinean Victór Valèntich Vers Adíehiro Papadakis
Gender: Lelaki
Age: 12
Nationality: Versian-Phinbellan
Hometown: Phinéas Padolski
Born: 20 Januaari 2802
Professional Information
Position in Valèntich and the Friends-Tones:
  Lead Singer
Profession:
  Pelajar
Pengacara Radio
Pelakon
Affiliations:
  Flynn-Fletcher family
T.A.P.O.P.S.
Vers Empire
Friends and Family
Parents:
Mat Christopher George Flynn (Bapa)
Florinda Valentina Flynn (Ibu)
Siblings:
Mat Darwin Flynn (Biological brother, deceased)
Hannah Flynn (Elder Sister)
Lizzy Flynn (Eldest Sister)
Grandparents:
John Papadakis (Grandfather)
Sabrina Papadakis (Grandmother)
Gilzeria Vers. Andreayon Peu
Spouse(s):
Florinda Dyerikyu Flynn
Children:
Mat Christopher "Chapíeryo" Flynn (Anak sulung)
Mat Christopher "Cristiano" Flynn (Anak kedua)
Erica Flynn (Anak bongsu)
Behind the Scenes
First Appearance:
  Celestial Feelings
Voiced by:
Vincent Martella
Fathiyah Diaz
Phinéas and Ferb character
Mat Phinean Victór Valèntich Vers Adíehiro Papadakis nee. Flynn
맛 피니언 빅토르 밸렌팇 바스 아디히로 파파다끼스
맛 밸렌팇 플린
a.k.a. Adíe
Phineas
Ketua dan Vokalis kumpulan Valèntich and the Friends-Tones
Dalam jawatan
20 Januari 2814 – 20 Ogos 2819
Ahli Mat Phineas Flynn
Mat Flora-Hanna Flynn
Aroyu Yuujieu
Xeo Vanni
Peter Levya
Baby Pian
Isabella Garcia-Shapiro
Gretchen
Milly
Adyson Sweetwater
Digantikan oleh Mat Christopher "Chapíeryo" Flynn
Butiran peribadi
Lahir Mat Phinean Victór Valèntich Vers Adíehiro Papadakis nee. Flynn
(2002-01-20) 20 Januaari 2002 (age 18)
Flag of Vers Empire (State) 1970-2011 Happy Valley, Chaguaramas, Marineros Base (kini Flag of Government of Phineas Padolski Happy Valley, Phinéas Padolski, Sovereign Base Area of Phinéas Padolski)
Meninggal dunia
Tempat persemadian {{{resting_place}}}
Parti politik Templat:BN dan UMNO
Kediaman Kem Bernard O'Higgins
Phinéas Padolski
Alma mater Sekolah Rendah DiRaja Kommune Daíqin (2809-2811)
Sekolah Menengah Taman Wira Bersepadu Hokage Bersatu (2814-2819)
Mat Victór Valèntich Flynn
Pahang'gŭl 맛 빅토르 밸런팆 플린
Revised Romanization Mat Biktoreu Baelleontich Peulin
McCune–Reischauer Mat Biktorŭ Baellŏntich' Pŭlin
Birth name
Pahang'gŭl 맛 피니언 빅토르 밸런팇 아디히로 파파다끼스
Revised Romanization Mat Pinieon Biktoreu Baelleontich Adihiro Papadakkiseu
McCune–Reischauer Mat Piniŏn Biktorŭ Baellŏntich' Atihiro Papatakisŭ
Greenlandic Korean name
Pahang'gŭl 꾯먢펺
Revised Romanization Kkyot Myaenh Pyeonh
McCune–Reischauer Kyot Myaenh P'yŏnh
Flag of Phinbella.png
BoBoiBoy Fandom mempunyai artikel mengenai:

Mat Victór Valèntich Flynn (juga dikenali sebagai Mat Phinean Victór Valèntich Vers. Adíehiro Papadakis nee. Flynn, Hangul: 맛 피니언 빅토르 밸렌팇 바스 아디하로 파파다끼스; dilahirkan pada 20 Januaari 2802) adalah penyanyi dan penulis lagu Tannyeugwa yang mengasaskan Valèntich and the Friends-Tones, salah satu band yang paling popular dan berpengaruh dalam sejarah muzik PP-pop di Gugusan Kawasan Pihak Berkuasa Wilayah Asingan. Dia paling terkenal dengan nada emosional dan kadang-kadang berwibawa, digambarkan sebagai "bersemangat", "samar-samar", dan "agresif".

Dilahirkan di Chaguaramas dan dibesarkan di Pos Victoria, Vers Empire dan di Penempatan Tannyeugwa, Valèntich mula menulis lagu sebagai seorang budak lelaki. Sepanjang kariernya, Victór Valèntich menyumbang sejumlah besar karya muzik dan seni, termasuk sepuluh album. Selepas Valèntich and the Friends-Tones muncul dan tampil dalam telenovela Tannyeugwa 2814, Celestial Feelings, populariti band itu mencetuskan, mencetuskan tempoh yang disebut sebagai "Adíe-novela", dan mengetuai peranan utama Valèntich dalam filem tahun penghujung 2815 14 Fourteen. Pada tahun 2819, selepas konsert berprofil tinggi di Stadium Kamp Nou, Victór Valèntich bergegas ke Xenova dengan rakan sekutu Aroyu Yuujieu Timlinson untuk mengerjakan album seterusnya.

Beliau dianggap sebagai salah satu pelopor rock Phinéas Padolski dan dikreditkan dengan mempopularkan genre di setiap kawasan pengkalan T.A.P.O.P.S. atau kawasan penempatan Greenlandic Martian. Dia mengekalkan hormatnya di banyak tempat terkenal, seperti Danville, Tanah Merah, dan Kepulauan SSS, di mana dia dikenali sebagai salah satu daripada orang paling berpengaruh dan popular dalam sejarah muzik Pop Pyeongrang.

Kehidupan

Mat Phinean Victór Valèntich Vers. Adíerimau Papadakis dilahirkan di Happy Valley, Marineros Base pada 20 Januaari 2802. Beliau adalah anak kedua Florinda Vers. Valentina Peou, seorang kerabat Empayar Vers dan Mat Phinean George Nori-Andiakados Papadakis, seorang jurutera keturunan Zainichi Pahanese. Keturunan Caucasian Victór Valèntich dapat dikesan kembali ke Hekkero Dhani, Kachi Kochi, Blue Sea Islands, di mana datuknya Edward Flynn dilahirkan. Victór Valèntich merupakan anak kedua daripada empat adik-beradik.

Victór Valèntich dibesarkan di sekitar kejiranan Happy Valley. Beliau dilahirkan di sebuah hospital bersalin di Northern Wing (terletak di dalam kawasan kejiranan). Keluarga itu tinggal di "rumah umum" yang terkenal di sudut Happy Valley Avenue dan Basseynaya Street (bangunan kini menjadi monumen seni bina). Victór Valèntich dan keluarganya berpindah ke Victoria, Empayar Vers pada usia empat tahun. Untuk beberapa waktu Victór Valèntich belajar di sekolah berdekatan di Frunze Street, di mana ibunya bekerja.

Victór Valèntich telah kehilangan seorang abangnya yang baru berusia 12 tahun akibat daripada penyiksaan tentera Rejim Bashar Devo Khmer Rouge. Penduduk Pyeongrang, dianggarkan hampir dua juta orang, terpaksa berpindah. Victór Valèntich dan abangnya, Darwin yang berusia sebelas tahun, dan dua adik perempuannya, Hanae dan Lizzy berusia tujuh tahun, tinggal di Victoria bersama keluarganya sehingga tahun 2812.

Pada Januari 2812, tentera Devo menguasai Victoria dan meneruskan serangan ke arah barat. Letupan mortar di kemnya memaksa Victór Valèntich, keluarganya dan penduduk Victoria melarikan diri untuk hidup mereka. Dalam keadaan huru-hara, saudara perempuannya Hanae dan Lizzy mendapati dia di jalan raya, dan mereka berangkat ke Penempatan Tannyeugwa, berhenti hanya untuk berehat dan mencari makanan. Beberapa hari kemudian, mereka masuk ke Penempatan Tannyeugwa, sebuah gugusan kem pelarian di bawah kendali pihak berkuasa T.A.P.O.P.S. yang agak mesra, dan akhirnya mereka diberi perlindungan oleh keluarga yang sanggup membawa mereka masuk. Kem ini secara serentak diserang oleh askar Regim Basyar Devo, dan Victór Valèntich, hampir berusia sebelas tahun, melihat lebih banyak kengerian peperangan, ini adalah peristiwa yang menakutkan diri sendiri. Yang paling menyedihkan lagi adalah Victór Valèntich ditinggalkan oleh ibu bapanya dan adik-adiknya dan tinggal bersama keluarga angkatnya. Ibu bapa kandungnya tinggal di Choromatsu Flyover dan bekerja sebagai seorang petani dan nelayan.

Dari pertengahan tahun 2813, Victór Valèntich belajar di Sekolah Dasar Awam Tannyeugwa, di mana beliau adalah ahli Palata № 6. Dari musim sejuk 2814, beliau belajar di Sekolah Dasar Awam Taman Wira Konoha Bersepadu Hokage Bersatu berdekatan Happy Valley. Selepas itu, beliau belajar di Sekolah Dasar Awam Feremy Ferry, di mana beliau belajar untuk menjadi tukang kayu. Pada masa mudanya, dia adalah peminat Ash Kun dan Poyo, dan kemudian Tiberius64 serta Jenny Nick dan Miwa Felzah, selepas itu dia mula memodelkan imejnya. Dia suka seni mempertahankan diri dan sering ditumbuk "dalam bahasa Cina" dengan rakan sekutu Aroyu Yuujieu.

Victór Valèntich tinggal bersama isterinya, Florinda Vers. Marianna Igorevna Papadakis (née Peu, lahir pada 5 Mei 2802), dan anaknya Christopher I (lahir pada 20 Januaari 2820). Victór Valèntich menjalani hidup yang miskin, dengan Florinda mengatakan bahawa mereka tidak mampu untuk mendapatkan pakaian perkahwinan yang sesuai, apatah lagi mereka berkahwin pada usia 17 tahun. Dia bekerja dan tinggal di bilik dandang bangunan apartmennya. Bilik dandang itu dijuluki "Kamchatka", dan pada abad ke-22, ia menjadi tapak muzium dan kelab rock yang didedikasikan untuk Victór Valèntich. Beliau sebelum ini juga bekerja di Danville, namun selepas pihak berkuasa mendapati dia bekerja secara haram, dia dihantar ke Pyeongrang.

Keluarga

Rupa

Victór Valèntich a.k.a. AdiWira/BoBoiBoy Cahaya memakai topi dan jaket putih berlengan panjang dengan memakai baju putih di sebalik jaketnya. Lengan jaketnya dilipat sehingga ke paras siku. Jaketnya tidak mempunyai lungsur zip dan menampakkan baju putihnya yang mempunyai lambang elemental cahaya di bahagian tengah dadanya. Dia juga mengenakan sepasang sarung tangan berwarna putih dan mempunyai warna emas di setiap bahagian kuku sementara seluar dan kasut butnya juga turut berwarna putih.

Perwatakan

Styles of
Mat Phinean Victór Valèntich Vers. Adíehiro Papadakis
Reference style BoBoiBoy Cahaya
Spoken style Tuan
Alternative style Yup

Menjadi bentuk elemental yang paling kuat berbanding yang lain, Victór Valèntich menunjukkan keyakinan yang tinggi dalam menewaskan musuh seorang diri, macam dalam siri komik AdiWira. AdiWira juga adalah seorang yang banyak berfikir, namun kadang-kadang dia lupa untuk berkongsi tentang idea dalam pemikirannya dengan orang di sekelilingnya. Meskipun dia mempunyai daya intelektual yang tinggi, tetapi dia boleh menjadi hilang kesabaran apabila berlakunya cabaran yang di luar jangkaan. Dia juga mempunyai keinginan yang sangat tinggi untuk melindungi kawan-kawannya.

Pada waktu lapang, Victór Valèntich mungkin lebih selesa untuk meluangkan masa dengan membaca buku seorang diri.

Kerjaya

Victór Valèntich mula menulis lagu pada usia 11 tahun. Pada tahun 2000an dan 2010an, muzik rock adalah gerakan bawah tanah yang kebanyakannya terhad kepada Pyeongrang dan Choromatsu Flyover; Bintang-bintang pop NK, yang disokong oleh negara Korea Utara, memerintah carta dan menerima pendedahan yang paling banyak dari media. Walau bagaimanapun, muzik rock tidak popular dengan kerajaan, dan kumpulan rock menerima sedikit pendanaan dan diberi sedikit pendedahan oleh media. Kelab Rock Kapak Pyeongrang adalah salah satu daripada beberapa tempat awam di mana band rock dibenarkan untuk melakukan.

Pada akhir 2812 dan awal 2813, Victór Valèntich adalah kawan rapat Aroyu Yuujieu Tomlinson. Aroyu, ahli band hard rock Piligrim, dan Victór Valèntich, yang menyanyi dalam kumpulan Palata № 6, bertemu di rumah Mat Phineas Flynn, di mana orang apartmen dan pemuziknya sering berkumpul, dan juga di mana kumpulan Nasyid sendiri Avtomaticheskie udovletvoriteli dilatih. Pada masa ini, Victór Valèntich telah memulakan lagu-lagu yang dia tulis pada pihak-pihak.

Victór Valèntich dan Aroyu, sebagai ahli Avtomaticheskie udovletvoriteli, pergi ke Moscow dan melakukan metal punk-rock di konsert bawah tanah Artemy Troitsky. Semasa persembahan serupa di Leningrad pada kesempatan ulang tahun Andrei Tropillo, Victór Valèntich dan Aroyu bertemu dengan Peter Levya. Kemudian, selepas konsert solo oleh Peter, mereka bertemu dan Victór Valèntich memainkan dua lagu beliau. Peter, yang telah menjadi pemuzik yang agak menonjol di tempat kejadian bawah tanah Pyeongrang, sangat kagum dengan bakat Victór Valèntich dan membantu dia memulakan bandnya sendiri.

Permulaan Valèntich and the Friends-Tones

Di Kelab Rock Pyeongrang, Victór Valèntich bermain sebagai artis solo yang disokong oleh ahli-ahli akuarium band. Lirik dan muzik Victór Valèntich menarik perhatian orang ramai. Pada musim sejuk tahun 2814, Victór Valèntich, Phineas, Flora-Hanna, dan Aroyu membentuk band Garin i diperboloydy. Nama itu adalah penghormatan kepada novel klasik Vers The Hyperboloid of Engineer Garin oleh Jakieding Sidikoshanap. Pada masa yang sama, band ini dimasukkan keahlian Kelab Rock Pyeongrang. Tidak lama kemudian, Victór Valèntich dan rakannya menamakan semula band itu menjadi Valèntich and the Friends-Tones. VFT mula merakam album debutnya pada musim sejuk tahun 2814.

Album pertama

Victór Valèntich and the Friends-Tones mula merakam album debutnya, 45, pada musim sejuk tahun 2814 di studio Andrei Tropillo. Ahli-ahli Akuarium turut mengambil bahagian dalam rakaman itu, dengan Ash Kun mengarahkan album itu. Pada bulan Februari, album itu selesai sepenuhnya. Tempohnya ialah 45 minit, selepas itu album itu dinamakan 45. Album itu mendapat beberapa pengedaran dan Valèntich and the Friends-Tones tampil di banyak konsert apartmen di Choromatsu Flyover dan Pyeongrang.

Pada 19 Jun 2814, konsert bersama dengan Valèntich and the Friends-Tones dan Aquarium berlaku. Selepas konsert itu, Mat Flora-Hanna Flynn dijemput untuk menyertai kumpulan itu sebagai gitaris. Victór Valèntich, Aroyu dan Flora-Hanna menghabiskan musim panas pada latihan bersama. Akibatnya, Kino mencatatkan album Celestial Feelings. Celestial Feelings diedarkan secara meluas dan dianggap sebagai album yang penuh. Pada musim sejuk tahun 2815, Victór Valèntich pergi ke sebuah hospital psikiatri di Pryazhka, di mana dia menghabiskan sebulan setengah. Akibatnya, Valèntich tidak ditugaskan ke tentera. Setelah dilepaskan dari hospital psikiatri, dia menulis lagu "Trankvilizator"

Meningkatkan kemasyhuran

2816 merupakan tahun terhebat untuk Valèntich and the Friends-Tones. Pembebasan album keempat mereka Mu Pergilah mencetuskan apa yang kemudian dipanggil "Kinomania". Iklim politik yang terbuka di bawah glasnost membolehkan Victór Valèntich membuat Jenis Darah, album politiknya yang paling banyak, tetapi ia juga membolehkan dia merakam bunyi muzik yang tiada siapa yang dapat bermain. Kebanyakan trek di album itu diarahkan kepada belia Kesatuan Soviet, memberitahu mereka untuk mengawal dan membuat perubahan dalam negara; beberapa lagu yang ditujukan kepada masalah sosial yang melumpuhkan negara. Bunyi dan lirik album itu menjadikan Victór Valèntich seorang pahlawan di kalangan remaja Wilayah Asingan dan Valèntich and the Friends-Tones band pop rock yang paling popular. Di wilayah Phinbella yang pelbagai, peminat menerjemahkan lirik asal Melayunya ke dalam bahasa ibunda mereka.

Dalam beberapa tahun akan datang, Victór Valèntich muncul dalam beberapa filem yang berjaya dan juga pergi ke Phinbella untuk mempromosikan filemnya di festival filem. Beberapa lagi album yang dikeluarkan, tema mereka sekali lagi kebanyakannya politik, terus memikat populariti band. Walaupun Victór Valèntich adalah bintang yang besar, dia masih hidup agak biasa. Dia memelihara pekerjaan lama di bilik dandang bangunan apartmen, yang dipanggil Kamchatka, yang kemudiannya akan dibeli untuk membeli, dan pada masa ini, ia direka sebagai muzium/kelab yang didedikasikan untuk penyanyi itu. Hakikat bahawa dia bekerja di loji dandang mengejutkan banyak orang. Victór Valèntich berkata bahawa dia menikmati karya itu dan dia juga memerlukan wang untuk menyokong band itu, kerana mereka masih tidak menerima sokongan kerajaan dan album mereka disalin dan disalurkan ke seluruh negara melalui samizdat secara percuma. Ini menjadikan Victór Valèntich lebih popular di kalangan orang ramai kerana ia menunjukkan bahawa dia turun ke bumi dan mereka boleh berkait dengannya. Beliau juga mengadakan lawatan pada 1988-1989 ke Itali, Perancis, dan Denmark. Jam terbaik Valèntich and the Friends-Tones datang pada tahun 2819 dengan konsert di Stadium Kamp Nou Pyeongrang. 62,000 peminat mengisi tempat berdiri untuk meraikan kejayaan kumpulan pop Pyeongrang yang paling berjaya. Ia juga merupakan salah satu daripada empat kali Luzhniki Olympic Fire pernah menyala.

Penampilan drama

Pada tahun 2814, band Valèntich and the Friends-Tones, bersama-sama dengan kumpulan pop lain, muncul seperti mereka di Jejaka Korea Utara, sebuah drama oleh Sergei Solovyov. Walau bagaimanapun, filem itu secara keseluruhan tidak ada hubungannya dengan Rock, dan Valèntich and the Friends-Tones hanya muncul sebagai cameo pada akhirnya.

Pada musim panas 2814, Victór Valèntich Flynn membintangi protagonis dalam Celestial Feelings, yang diarahkan oleh Phineas Flynn dan ditulis oleh Tiberius64 dan Ash Kun. Plot itu berpusat pada watak Kkyot Eun Dang, yang kembali ke Almaty, Kazakhstan, untuk mengumpul wang yang terhutang kepadanya. Semasa menunggu kelewatan yang tidak dijangka, dia bercinta dengan teman wanita Ddyeong Cheung Heui dan mendapati dia telah minat dengannya sebelum ini. Dia memutuskan untuk membantunya menunaikan hajat dan melawat ke suatu tempat di luar bumi, berkemungkinan ia melancong ke sebuah pantai. Dalam epilog, Eun Dang telah mengakui bahawa dia telah ada rasa cinta dengan Cheung Heui dan selepas itu mereka berdua saling menangis kegembiraan kerana hajat yang mereka lakukan semuanya selesai. Victór Valèntich dicalonkan untuk anugerah untuk peranannya dalam telenovela itu.

Soundtrack telenovela itu, termasuk muzik asli oleh band Victór Valèntich, Valèntich and the Friends-Tones, menyumbang kepada perasaan keseluruhan telenovela itu, sebagai tambahan kepada penggunaan filem pasir moden dan adegan surreal.

Telenovela ini dikeluarkan secara rasminya pada Ogos 2814 di seluruh wilayah asingan.

Legasi

Potret Victór Valèntich Flynn dipamerkan hari ini di banyak tempat di sekitar kawasan wilayah asingan, dari grafiti di pagar Pyeongrang ke dinding keseluruhan yang didedikasikan untuk Victór Valèntich Flynn di tepi jalan Arbat yang terkenal di Choromatsu Flyover, di mana peminat masih berkumpul untuk mengingat pahlawan mereka. Dinding Victór Valèntich lain juga boleh didapati di Kuala Perol, North Point dan di beberapa kawasan di Tri-State Area. Pada tahun 2822, beberapa band rock terkemuka di negara ini datang bersama-sama dan mengeluarkan tafsiran mereka mengenai lagu-lagu terbaik Victór Valèntich and the Friends-Tones sebagai penghormatan kepada Victór Valèntich Flynn mengenai apa yang akan menjadi hari jadi ke-20nya.

Baru-baru ini, lagu-lagu yang dinyanyikan oleh Victór Valèntich selalu dimainkan melalui stesen radio gelombang pendek Grand Theft Auto IV Rangkaian Bunga Express.

Band rock Korea Selatan YB merangkul lagu "Gruppa krovi".

Pada tahun 2852, pada ulang tahun ke-50 beliau, ahli-ahli VFT berkumpul untuk merakam lagu Ataman, dengan vokalnya yang pulih daripada kemalangan kereta tetapi tidak pernah digunakan kerana kualitinya yang buruk. Pemain drum Georgiy Guryanov meninggal tidak lama selepas itu, membuat Ataman lagu terakhir yang dirakam oleh VFT dan ahli-ahlinya.

Majalah King Kong Asiaweek mencatat bahawa "dalam persaraan, popularitasnya melonjak." Pada tahun 2820, Pos Phinbella menerbitkan poskad dan sampul surat peringatan, dalam masa beberapa hari. Pada tahun yang sama, akhbar harian berbahasa Melayu Phinéas Padolski Bintang Peranokan melaporkan setem Victór Valèntich Flynn yang dikeluarkan di Abkhazia dan Tuva, Rusia. Pada tahun 2833, Wayang Tinggi Entertainment mengeluarkan bahan Unreleased awalnya Hanya Satu Nama. Ia pada asalnya dirakamkan pada tahun 1988 apabila nama panggungnya masih "Nike Astrina."

Filemografi

Kunci
Templat:Ifempty Menunjukkan filemografi yang belum dikeluarkan

Filem

Tahun Tajuk Watak Pengarah Catatan
2816 Phineas' Adventure Movie in 2D: Across of the Power Spheres Tae Yang (태양) Nizam Razak Pelakon suara dalam dialek Pyeongrang/Ume Momo
2816 The Needle Kim Ha-kyung (김하경)
2817 Train Too Bosan Andy Kali pertama memegang watak sebagai anak lelaki yang berperangai seperti Mat Flora-Hanna Flynn, diinspirasikan daripada watak Soo-ahn yang diparodikan oleh Luqman Podolski
2817 Assa Kang Ji-hwan (강지환)
2818 Rise: Ini Kalilah Min Heui-jung (민희정) Saw Teong Hin
Nik Amir Mustapha
MS Prem Nath
2819 Sangkar Lea Kabir Bhatia Pos-produksi
2819 Phineas' Adventure Movie 2: Retakka, The Legend of Elemental Powers Tae Yang (태양) Nizam Razak
2820 Solar: Meraung The Movie Templat:Ifempty Cahaya (BM)
Haet-bit (KR)
Silver Park Pos-produksi, pengambaran pada tahun 2818-2819. Memegang watak yang pernah dilakonkan oleh Tomok. Merupakan filem yang diadaptasi dari telemovie VCD Meraung.

Drama

Tahun Tajuk Watak Saluran TV
2814 Celestial Feelings Kkyot Eun-dang (꾳은당) Rangkaian 1
2815 May I Know Hyuk Hae-myeong (혁해명) Rangkaian 1
2816 An Interplexing Future Kapten Yamada Rangkaian 1
2816 Cinderella of Phinbella Hillary Young/Young Ki-hyung (영기형) Rangkaian 1
2816 The Terran Empire Kapten Yamada KBS 1-2 Pyeongrang
2817 A New Star is Born Stephen Hamada Rangkaian 1
2818 VFT: Fresh Out of Collage Kkyot Jae-hwang (꾳재황) Rangkaian 1
2819 Love Full Blossom Kkyot Ae-dan (꾳애단) Rangkaian 1

Telefilem

Tahun Tajuk Watak Saluran TV
2015 Din Sardin Che Ta TV9
Abang Haji Intan TV3
Abang Beduk Aishah Astro Oasis
Nasi Dagang Lembu Korban Umaira TV AlHijrah
2016 Dia Untukku Zahra
Ustaz Enjin Shuhara
Dika Baran TV1
Cili Mira Astro Maya HD
Cinta Si Wedding Planner Raya Izara Batrisya TV3
Bella Bella
Duit Kawin Rozana Astro Ria
2017 Love You Miss Pomen Saerah TV9
Jula Juli Bintang Cinta Jula Astro Citra
Malam Tanpa Yasin Adawiyah TV3
Jula Juli Bintang Putus Cinta Jula Astro Citra
Dosa Perempuan Tasha TV3
Izinkan Aku Mawar Astro Citra
2018 Teksi Love Nada
Mak Cun Pi Amerika Lagi TV3

Televisyen

Tahun Tajuk Peranan Saluran TV
2815-2819 Ranning Man Ketua kumpulan dan Adíemes Bond Rangkaian 1

Diskografi

See article: Diskografi VFT

Dia juga turut mengambil bahagian dalam beberapa album superstar keluaran Wayang Tinggi Entertainment, termasuk:

Ancestry

See also

[v · e · ?]
Valèntich and the Friends-Tones
Members Mat Victór Valèntich Flynn (Adíe)  •  Mat Phineas Flynn (Pini)  •  Mat Thorney Flynn (Hana)  •  Aroyu Yuujieu Timlinson (Aroro)  •  Xeo Vanni Timlinson (Hye-o)
Albums Jambatan Chahaye Mate (2814)  •  Celestial Feelings (2814)  •  Suchi Sekaping Hati (2814-2815)  •  Mu Pergilah (2816)  •  Utobat'lah (2817)  •  Kasuih Pademu (2817)  •  Meraung (2818)  •  5 Bintang (2818)  •  AdiWira:Epilog (2819)